fredag 22. januar 2010

Suksess for Ludo Mobil

Ting ser ut til å gå på skinner for det nye mobilselskapet Ludo Mobil. De nådde ved årsskiftet nesten en kundemasse på hele 40.000, og det er mer enn de fleste hadde trodd i forkant. Det var vært mye skriverier om Idar Vollvik sine økonomiske problemer i media, men kundene til Ludo Mobil virker å være mest interessert i de billige prisene som selskapet kan by på. Mange kommer også med støtte-erklæringer til Vollvik på diverse forum på nettet.

Ternngkast 6 det siste mobilabonnementet til Ludo, har flere ganger blitt kåret til det billigste for småbrukere av mobiltelefon, og man kan holde seg oppdatert på dette på nettsiden telepriser.no. Å holde prisene lave virker å være en av de viktigste delene i selskapets planer. De holder lønnskostnadene lave, ved å bare ansette en person for rundt 15.000 kunder. Så lenge dette er nok, kan det vise seg å være en smart og lønnsom affære.

Kundene har Ludo fått kun via annonsering og trafikk til nettsiden sin, ettersom de ikke er å finne hos forhandlere til nå. Dette er noe som kan forandre seg i 2010, da de ser på muligheter for å selge mobilabonnementene sine hos for eksempel matbutikker eller kiosker. Målsetningen er å klare 100.000 kunder i løpet av 2010, så det skal bli spennende å se om de klarer det. En ting er i hvert fall sikkert, folk er blitt mer prisbevisste når det kommer til priser på mobiltelefoni. Denne bloggen følger utviklingen til Ludo Mobil.